Майже п’ятдесят років тому, 8 квітня 1972 року, Луцьком почали курсувати перші тролейбуси. Це визначна подія в історії міста, яка сприяла розвитку електротранспорту та комфорту жителів. Луцьке підприємство електротранспорту змінюється і дотепер, а містом кожного року починають курсувати сучасні тролейбуси. І не віриться, що перші тролейбуси працюють в місті до сих пір.
Зі слів директора Луцького підприємства електротранспорту Володимира Пуца, лучани з нетерпінням чекали запуску першого тролейбуса, оскільки підготовчий процес тривав доволі довго. Будівництво тягових підстанцій та контактної мережі було тривалим, але новим процесом у місті, пише lutsk-future.com.ua.
Перші кроки до запуску тролейбусів у місті
Тролейбусну мережу у Луцьку розпочали проектувати ще у 1965 році і це пов’язують зі стрімким збільшенням чисельності населення. Вже через рік, 1 березня 1966 року, Луцька міська рада погодила проєкт. А у 1968 році розпочалось масштабне будівництво тролейбусного депо, керівництво місто активно розпочало купувати перші тролейбуси. Як результат, вже на початку 1970-х Луцьк мав тридцять тролейбусів виробництва Київського заводу електротранспорту.
Цікаві факти з історії електротранспорту в Луцьку
Тролейбуси в Луцьку є найбільш популярним громадським транспортом ще з кінця минулого століття до сих пір. Якими ж були тролейбуси в місті раніше? Пропонуємо ознайомитися з цікавими фактами з історії електротранспорту в Луцьку, які мало хто знає.
- У Луцьку перший електротранспорт – тролейбус почав курсувати 8 квітня 1972 року.
- Перша тролейбусна лінія в місті була прокладена біля центрального універмагу: саме там було запущено перший тролейбус. У честь цього в місті організували низку заходів та урочистостей, після яких тролейбус номер 1 курсував до популярного на той час кінотеатру «Комсомолець». Першим водієм Луцького тролейбуса був Бондар І.В.
- Перша контактна мережа в Луцьку становила 13,5 км. Після запуску тролейбусів у місті на єдиному маршруті працювало до п’ятнадцяти машин.
- Проїзд у тролейбусі майже п’ятдесят років тому коштував 4 копійки. Оплату можна було здійснити на касі, яка знаходилася в салоні кожного тролейбуса. Зараз перевезення пасажирів і багажу у тролейбусах здійснюється винятково з оплатою проїзду з використанням електронних квитків.
- Уперше Луцьке депо отримало тролейбуси від вітчизняного виробництва «Київ-6» у 1970 році. Їх було п’ятнадцять. Через рік місто поповнилось ще такою кількістю електротранспорту.
- У 1973 році Луцьк отримав тролейбуси нового типу з Чернівців «Шкода 9Тр». Містом курсували тролейбуси на чернівецьких номерах №50, 65, 67, які до того були експлуатовані.
- Стрімкого розвитку та розбудови тролейбусна гілка Луцька зазнала у 1978 році, коли відбулося відкриття нового тролейбусного маршруту. Його довжина становила сорок кілометрів, кінцевою зупинкою якого була вулиця Львівська.
- Уже у 1980 році розпочали експлуатацію диспетчерського пункту на вулиці Карбишева та блоку допоміжних приміщень на території депо, через рік запустили корпус механізованої мийки тролейбусів.
- У 1983 році в Луцьку інтенсивніше розпочали курсувати тролейбуси для дітей.
- У серпні 2008 року презентували два найперші і єдині десятиметрові Богдан Т50110 (IGBT) із зовсім новим дизайном та довжиною 10 метрів; вони залишилися у Луцьку (№ 206 і 207). Через свої розміри вони отримали прізвисько «карапуз».
Зараз довжина контактної мережі становить 109,2 км. Ними курсують 60 пасажирських та 1 службовий тролейбуси.
Із кожним роком у Луцьку розвивається, вдосконалюється та змінюється електротранспорт. І не віриться, що ще п’ятдесят років тому в Луцьку не було контактних мереж та тролейбусів, без яких зараз ми не уявляємо своєї щоденної рутини.